locatie facebook Deelnemen aan fitness? Neem dan contact op: Stuur ons een e-mail

Nieuwe Gezondheid

Bewegen alsof je leven er vanaf hangt!

Is het niet buitengewoon bizar, dat we weten wat het effect is van dagelijks bewegen, sporten en spieren versterken en dat meer dan 80% van ons het te weinig blijft doen? De wetenschap vertelt ons dat we, om ons lijf fit (en gezond, binnen de mogelijkheden die we hebben) te houden, we elke dag 30 tot 60 minuten recreatief moeten bewegen, liefst verdeeld over 2 of 3 beweegmomenten, want we zitten te veel en te lang, 2 van die momenten van de intensiteit naar een sport niveau en op 2 a 3 van die momenten kan bewegen vervangen worden door spiertraining, 8 a 10 oefeningen van grote spiergroepen. Dit vrij eenvoudige beweegrecept zorgt ervoor dat we minder risico lopen op diabetes, overgewicht, obesitas, hart- en vaatziekten, kanker, COPD, reuma, dementie, osteoporose, enz., enz. Mensen die het structureel toepassen worden 10 tot 15 jaar ouder en hebben geen 20 jaar chronische aandoeningen aan het eind van hun leven maar slechts 3 a 5 jaar. Wat een enorme leef kwaliteit winst. Minder ziek gedurende het volwassen leven, minder afhankelijk en ziek als senior, fitter, op gezonder gewicht, vitaler, cognitief beter presteren, emotioneel beter in balans, beter slapen, minder kans op blessures, en zo gaat het maar door. Bizar toch dat we niet allemaal 1e prioriteit maken van dagelijks bewegen, sporten en spiertraining?

 

Lees hier het gehele artikel >

 

Nieuws

Elbe Fitness en Therapie, wat kunnen wij voor u doen?

Ga naar Fitness

Ga naar Mondhygiëne

Ga naar Diëtetiek